CineModern Telegram
به این مطلب امتیاز دهید!

مصاحبه دِیوید فینچِر درباره پروژه 20000 Leagues Under The Sea/بیست هزار فرسنگ زیر دریا

DavidFincherSaysCorporateCultureKilled20000LeaguesUnderTheSea.jpg

گاهی اوقات دیدن این که نابغه ای مثل دِیوید فینچِر سراغ باز سازی فیلمی چون “20000 Leagues Under The Sea/بیست هزار فرسنگ زیر دریا” برود،لذت بخش است.این پروژه سال ها در برنامه کاری دیزنی قرار داشته است و در مقاطعی بسیار به ساخته شدن نزدیک شد.اما طبق گفته دِیوید فینچِر این سیاست های استودیو بوده که موجب لغو شدن این غول پر خرج شده است.البته با چنین بودجه ای این مسئله جای تعجب هم ندارد.

دِیوید فینچِر هنوز حرف های جالبی برای گفتن در مورد “20000 Leagues Under The Sea/بیست هزار فرسنگ زیر دریا” دارد.او معتقد است سیاست های استودیو دیزنی در قبال سود بردن از فروش خارجی فیلم موجب توقف پروژه شده است؛زیرا آن ها بر این باور هستند که فروش قاچاقی فیلم سود آن در داخل آمریکا را کاهش خواهد داد.

دِیوید فینچِر در مصاحبه ای طولانی با مجله پِلِی بوی توضیحاتی در مورد برداشت خود از “20000 Leagues Under The Sea/بیست هزار فرسنگ زیر دریا” ارائه داده است:”طرح واقعاً فوق العاده ای بود.فیلمی هوشمندانه و بسیار سر گرم کننده بود که در آن خدمه نوتِلِس با انواع هیولاهای عجیب و غریب سر و کله می زدند.یکی از شخصیت های فیلم اُسامه بِن نیمو بود،شاهزاده ای از خاور میانه با خانواده ای ثروتمند که معتقد بود امپریالیسم غربی شیطانی است و باید با آن مقابله کرد.واقعاً می خواستم این پروژه را انجام دهم اما از طرفی حوصله برخی مسائل را نداشتم.خیلی از فیلم سازان در استودیوهای هالیوود شکوفا و معروف می شوند،زیرا آدم هایی عموماً ترسو هستند.به شخصه نمی توانم چنین آدمی باشم،زیرا عقیده دارم مخاطبان به چیزهایی جدید احتیاج دارند.به عنوان نمونه ای از این دست می توانم به سریال “Utopia/مدینه فاضله” اشاره کنم که با هم کاری جیلیِن فِلِن (نویسنده و فیلم نامه نویس “Gone Girl/دختر از دست رفته”) در حال ساخت آن برای شبکه HBO هستیم.”

این مطلب را هم بخوانید:   دیوید فینچر شباهت خودش با هیچکاک را انکار می کند

DavidFincherInAlien.jpg

دِیوید فینچِر،پشت صحنه “Alien³/بیگانه 3”

دِیوید فینچِر به تفاوت سلیقه خود با استودیو های هالیوود اشاره کرد:”فکر نمی کنم آدم های زیادی باشند که بخواهند فیلم های پر خرج خود را به دست من بسپارند.اما برای رفتن به استرالیا و ساخت فیلم “20000 Leagues Under The Sea/بیست هزار فرسنگ زیر دریا” آماده بودم.فیلم قرار بود یکی از فیلم های پر خرج تابستانی باشد اما اختلاف نظرهایی وجود داشت و مسئله فقط سفر قهرمان فیلم نبود.”

و دست آخر او به این نکته اشاره می کند که ساخت فیلم های پر خرج و پر از بازیگران معروف دردسرهای خاص خود را دارد:”درست است که آن ها دویست میلیون دلار به شما پول می دهند اما تمام استودیوهای بزرگ سیاست ها و دغدغه های خاص خود را هم دارند.شما اول لیست بازیگرانی که قرار است به جای شخصیت های فیلم بازی کنند را به آن ها می دهید،در این میان باید لااقل یکی دو تا اسم باشد که خیال آن ها را راحت کند،باید مطمئن شوند که فیلم را با بودجه در نظر گرفته شده می سازید،اما بعد از طی تمام این مراحل باز هم صحبت از نام هایی بود که باید برای پر فروش شدن فیلم به میان بیایند و … به شخصه دوست داشتم افرادی با توانایی های لازم داشته باشم و نه فقط نام هایی که فیلم را پر فروش کنند.”

منبع: سایت نقد فارسی

به این مطلب امتیاز دهید!

نظرتان را با ما در میان بگذارید